niedziela, 4 marca 2018

Akwarele odc.13 - Koty

Od dawna zachwycam się japońską sztuką - obrazkami malowanymi tuszem.
Jest to technika Suibokuga lub Sumi-e którą cechuje umiar, skromność i precyzja.
Choć wydaje się prosta , wymaga wiele lat ćwiczeń i doskonalenia umiejętności. Nigdy nie robi się szkiców i nie ma poprawek. Każde pociągnięcie pędzla jest bardzo przemyślane .
Sztuka ta zachwyca precyzją i skromnością form.
Jest to forma sztuki, która stara się przekazać istotę lub ducha podmiotu, przedmiotu lub sceny w jak najmniejszej liczbie uderzeń pędzla.

Oczywiście nie mam tuszu, ani takich pędzli , aby jednym ruchem zrobić taką a nie inną grubość linii. Ale mając to co mam, namalowałam sobie dwa obrazki imitujące tę sztukę ;-)
Inspiracją pierwszego kotka był obrazek artystki Sayuri Romei.


Inspiracją drugiego kotka , był obrazek artystki Iryny Te  z Kanady. Artystka nauczyła się Sumi-e od nauczyciela, pana Hiroshi Yamamoto w Japońskim Centrum Kultury Kanadyjskiej w Toronto.






Obrazki są malutkie , bo w rozmiarze 12x17 cm

Zobaczcie też koniecznie prace japońskiego artysty Hiroshi Kazehi - TUTAJ, który mieszka na wyspie Honsiu i tworzący obrazy Sumi-e tradycyjną japońską techniką malowania tuszem suiboku-ga. Największy odsetek jego prac stanowią obrazy kotów !

Na You Tubie można zobaczyć jak ta sztuka powstaje  Ogawa Ryu - Sumi-e - Cat - 2014



Ps.:
Tradycyjnie przy temacie obrazkowym :
Kłosiński - Nie bój się kopiować.


12 komentarzy:

  1. Śliczne 😀Kocie tematy najlepsze 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Oba są prześliczne, na prawdę urocze. Aczkolwiek ten śpiący skradł moje serce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi ciężko powiedzieć który piękniejszy. Oba! :)

      Usuń
  3. Piękne, takie prawdziwie kocie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sliczne te kotki. Świetny pomysł. Przedstawię go mojej córce. Napewno z niego skorzysta. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. O ja nie mogę! Jakie one są piękne!!! Kłaniam się nisko!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki serdeczne kochani ! To nie moja zasługa , ja tylko kopiuję ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Matko jakie to piękne!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne ! D Sama się nimi zachwycam non stop ;-)))

      Usuń

Bardzo dziękujemy za każde(dobre;) słowo :)

Komentarze anonimowe i komentarze typu ładne fotki zapraszamy do nas - strona www... zostaną usunięte jako spam.
Wystarczy aktywny nick platformy na której jesteś zalogowana/y , lub podpis imienny.